Med synkende temperaturer øker antall henvendelser fra mediene til Norsk Ved. Nå vil de lage saker om ved, vedsalg og vedfyring. Vi forsøker etter beste evne å informere, og heldigvis har vi også resultatene fra årets Markedsundersøkelse å bidra med.
Vi i Norsk Ved kan ikke understreke nok hvor viktig den årlige Markedsundersøkelsen er. Dette er den eneste undersøkelsen i Norge som «tar pulsen» på vednæringen. Her får vi årlige objektive tall, og disse formidler vi sjølsagt til mediene. I tillegg framhever vi betydningen av at forbrukerne forholder seg til seriøse vedprodusenter, som våre medlemmer.
Dessverre ser vi eksempler på at i år med meget stor etterspørsel etter ved så kommer det alltid inn noen selgere som ønsker å tjene raske penger. Uten særlig tanke på langsiktig og god kundebetjening, dette i motsetning til våre medlemmer i Norsk Ved Forum for vedprodusenter.
I vår kontakt med mediene understreker vi alltid betydningen av å handle med seriøse vedprodusenter. Og vi henviser bl.a. til det digitale Norges-kartet på våre hjemmesider med kontaktinfo til medlemmer.